ABD ile İsrail arasındaki gerilim tırmanmaya devam ediyor. Son olarak İsrail Kültür ve Spor Bakanı Zohar ABD’ye tehdit dolu sözlerle yüklendi. Savunma Bakanı Ben-Gvir ise Lübnan’ın güneyinden çekilmeyeceklerinin altını çizerek, Evlerini terk eden Lübnanlıların dönüşüne izin vermeyeceklerini söyledi.

Kaynak: AA
ABD’nin İran ile sağladığı mutabakatta Lübnan’a saldırıların son bulmasının da yer alması İsrail’i oldukça kızdırdı. Tel Aviv yönetimi, Lübnan’da çekilmeyeceklerini her fırsatta dile getirirken üst üste gelen açıklamalar iki ülke arasındaki gerilimi tırmandırıyor.
Son olarak İsrail Kültür ve Spor Bakanı Miki Zohar, ABD’ye tehditte bulundu. Zohar, “ABD, yakın gelecekte kendisini İsrail ile kaçınılmaz bir karşı karşıya gelme ve hesaplaşma rotasında bulacaktır” şeklinde konuştur.
Tel Aviv’de katıldığı etkinlikte konuşan Zohar, ABD ile İran arasındaki mutabakata tepki göstererek şunları söyledi:
“ABD’nin şu anda İran meselesine yönelik tutumu iyi değil. Kiminle muhatap olduklarını tam olarak idrak edemiyorlar. ABD, yakın gelecekte kendisini İsrail ile kaçınılmaz bir karşı karşıya gelme ve hesaplaşma rotasında bulacaktır. Bizim ABD’ye vereceğimiz yanıt koşulsuz bir itaat olmayacaktır.”
İsrail’in kendi güvenlik çıkarlarına göre askeri hamle yapacağını ileri süren Zohar, “Benim görüşüme göre, bir ABD anlaşması nükleer silah sorununu çözmeyecek ve savaş insanların düşündüğünden çok daha hızlı bir şekilde geri dönecek.” görüşünü savundu.
Öte yandan İsrail Savunma Bakanı Yisrael Katz, İsrail ordusunun Suriye ve Lübnan’ın güneyinde işgal ettiği bölgelerde kalmaya devam edeceğini belirterek, “ABD’nin talebi olsa bile ordu, Lübnan’ın güneyinden çekilmeyecek.” iddiasında bulundu.
İsrail’in güvenlik anlayışının bu olduğunu öne süren Katz, İsrail askerlerinin işgal ettiği bölgelerde kalacağını ve sivillerin dışarıda olacağını savundu.
Son olarak Katz, İsrail işgali nedeniyle evlerini terk etmek zorunda kalan Lübnanlıların evlerine geri dönmeyeceğini ve buna izin vermeyeceklerini iddia etti.
ABD-İran mutabakatının ardından İsrailli siyasetçilerin Trump’a karşı duydukları hoşnutsuzlukta artış yaşanıyor. Bu konuda yapılan eleştiriler, Trump’la sınırlı kalmayıp Tel Aviv’e karşı sert açıklamalarda bulunan ABD Başkan Yardımcısı JD Vance’a kadar uzanıyor.
İsrail’in aşırı sağcı Ulusal Güvenlik Bakanı Itamar Ben-Gvir, “kesin zafere çok yakın olduklarını” iddia ederek, Başbakan Binyamin Netanyahu’dan, Lübnan’ı da kapsayan ABD-İran mutabakatını reddetmesini istemişti.
Trump, 19 Haziran’da ABD merkezli Axios haber portalına verdiği röportajda, ülkesinin İsrail ile ilişkilerine dair “Trump olmasaydı, İsrail yerle bir olmuştu.” demişti.
Vance da ABD-İran mutabakatına tepki gösteren İsrail hükümeti üyelerini sert bir şekilde eleştirerek, “İsrail’i koruyan silahların üçte ikisinin ABD’de ve Amerikalı vergi mükelleflerinin paralarıyla üretildiğini” ifade etmişti.
SAĞLIK
12 gün önceTÜRKİYE
12 gün önceTÜRKİYE
12 gün önceGÜNDEM
12 gün önceADLİ OLAYLAR
12 gün önceADLİ OLAYLAR
12 gün önceADLİ OLAYLAR
12 gün önce
1
İran ülkenin güneyinde 10 trilyon fitküp gaz rezervi keşfettiğini duyurdu
2344 kez okundu
2
Son Dakika: Tam 'barış geliyor' derken Trump'tan tehdit! 'Bombardıman uçakları gönderdik'
1319 kez okundu
3
Güneşsiz kalan bu köy güneşi satın aldı
1314 kez okundu
4
ABD'den kritik İran açıklaması: 'Rejimin adamları kaçıyor'
1242 kez okundu
5
Japonya'da aşırı kar yağışı 35 can aldı
1240 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.