ABD ile İran arasında Hürmüz Boğazı çevresinde tırmanan gerilim sıcak çatışmaya dönüştü. İran, Kuveyt ve Bahreyn’deki Amerikan askeri noktalarını füze ve İHA’larla hedef aldığını açıklarken, ABD saldırıların büyük bölümünün hava savunma sistemleri tarafından engellendiğini duyurdu.

ABD ile İran arasında Hürmüz Boğazı çevresinde süregelen gerilim, karşılıklı saldırılarla yeni bir boyut kazandı. İran, ABD’nin Keşm Adası’na yönelik operasyonuna yanıt olarak Kuveyt ve Bahreyn’deki Amerikan askeri noktalarını füze ve insansız hava araçlarıyla hedef aldığını açıkladı. ABD ise saldırıların büyük kısmının hava savunma sistemleri tarafından engellendiğini duyurdu.
İRAN’DAN ABD ÜSLERİNE KARŞILIK OPERASYONU
İran Devrim Muhafızları, ABD’nin Keşm Adası’ndaki saldırılarına misilleme olarak Kuveyt’te Amerikan askerlerinin konuşlu bulunduğu bazı askeri tesislere hassas güdümlü füzelerle saldırı düzenlediklerini bildirdi. Açıklamada, Bahreyn’deki ABD Beşinci Filo Karargahı’nın da füze ve İHA’larla hedef alındığı belirtildi.
Tahran yönetimi ayrıca, İran’a yönelik operasyonlarda hava sahasını veya topraklarını kullandıran ülkelere yönelik sert uyarılarda bulunarak, bu tür desteklerin sonuçları olacağını ifade etti.

BAHREYN’DE GÜVENLİK ÖNLEMLERİ ARTIRILDI
Kuveyt’e yönelik saldırı haberlerinin ardından Bahreyn’de alarm durumuna geçildi. Ülke genelinde sirenler devreye girerken, yetkililer vatandaşlardan güvenli alanlara yönelmelerini ve resmi kaynaklardan yapılacak açıklamaları takip etmelerini istedi.
CENTCOM: SALDIRILARIN ÇOĞU ENGELLENDİ
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), İran tarafından gerçekleştirilen füze ve İHA saldırılarının büyük bölümünün etkisiz hale getirildiğini açıkladı. Yapılan açıklamaya göre Kuveyt’e yönlendirilen iki balistik füze hedeflerine ulaşamazken, Bahreyn’e atılan üç füze ABD ve Bahreyn hava savunma unsurları tarafından havada imha edildi.
ABD ayrıca, Keşm Adası’nda bulunan bazı askeri noktalara “meşru müdafaa” kapsamında operasyon düzenlediğini ve hedeflerin vurulduğunu duyurdu.
KÖRFEZ’DE GERİLİM YÜKSELİYOR
İran, Hürmüz Boğazı’nın güvenliğini tehdit eden adımların ABD açısından ciddi sonuçlar doğurabileceğini savunurken, Washington yönetimi ise bölgedeki askeri unsurların yüksek alarm seviyesinde görev yapmayı sürdürdüğünü bildirdi. Karşılıklı açıklamalar, Körfez’deki tansiyonun daha da yükseldiğine işaret ediyor.
TRAFİK KAZALARI
Az önceDÜNYA
Az önceTÜRKİYE
Az önceTÜRKİYE
Az önceTÜRKİYE
Az önceDÜNYA
Az önceDÜNYA
Az önce
1
İran ülkenin güneyinde 10 trilyon fitküp gaz rezervi keşfettiğini duyurdu
1596 kez okundu
2
Son Dakika: Tam 'barış geliyor' derken Trump'tan tehdit! 'Bombardıman uçakları gönderdik'
1306 kez okundu
3
Güneşsiz kalan bu köy güneşi satın aldı
1296 kez okundu
4
ABD'den kritik İran açıklaması: 'Rejimin adamları kaçıyor'
1220 kez okundu
5
Japonya'da aşırı kar yağışı 35 can aldı
1220 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.