ABD ve İsrail’in haftalar süren saldırılarıyla yer altındaki füze üslerinin girişleri kapatılan İran’ın, yoğun kazı çalışmaları sayesinde bu tesislerin büyük bölümünü yeniden kullanıma açtığı öne sürüldü.ABD ve İran arasında geçici bir anlaşma sağlanmış ve uzatılmasına ilişkin görüşmeler sürüyor olsa da taraflar arasındaki gerilim tamamen sona ermiş değil. Uzmanlara göre çatışmaların yeniden başlaması halinde İran, elindeki mevcut füze stoklarıyla saldırılarını sürdürebilecek durumda.CNN’in incelediği uydu görüntülerine göre İran, buldozerler ve hafriyat kamyonları gibi basit iş makineleri kullanarak ABD ve İsrail’in vurduğu tünel girişlerini açtı ve hasar gören yolları onardı. Çatışmalar sırasında İran, yoğun bombardıman altında tünel girişlerini açmaya çalıştı. ABD ve İsrail ise kazı çalışmalarında kullanılan iş makinelerini sık sık hedef aldı. Buna rağmen ateşkesin üzerinden geçen yedi haftada İran’ın onarım faaliyetleri hız kazandı. CNN’in analizine göre İran, ABD ve İsrail tarafından vurulan 18 yer altı füze tesisindeki 69 tünel girişinden 50’sini yeniden kullanıma açtı.Uydu görüntüleri ayrıca füze üslerine ulaşımı engellemek amacıyla bombalanan yolların büyük ölçüde onarıldığını, bazı bölgelerde ise yolların yeniden asfaltlandığını gösteriyor.
SAĞLIK
6 gün önceTÜRKİYE
6 gün önceTÜRKİYE
6 gün önceGÜNDEM
6 gün önceADLİ OLAYLAR
6 gün önceADLİ OLAYLAR
6 gün önceADLİ OLAYLAR
6 gün önce
1
İran ülkenin güneyinde 10 trilyon fitküp gaz rezervi keşfettiğini duyurdu
2030 kez okundu
2
Son Dakika: Tam 'barış geliyor' derken Trump'tan tehdit! 'Bombardıman uçakları gönderdik'
1314 kez okundu
3
Güneşsiz kalan bu köy güneşi satın aldı
1305 kez okundu
4
ABD'den kritik İran açıklaması: 'Rejimin adamları kaçıyor'
1230 kez okundu
5
Japonya'da aşırı kar yağışı 35 can aldı
1230 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.