İngiltere’deki UK Biobank işbirliğiyle yürütülen uluslararası araştırmada, 10 yıllık süre aralığında 103 bin 649 kişinin 5 farklı beslenme alışkanlığının, ölüm oranı ve yaşam süresi ile olası ilişkisi incelendi.
Araştırmada, ortalama 10,6 yıllık takip süresi boyunca toplamda 4 bin 314 ölüm kaydedilirken, “Alternatif Sağlıklı Beslenme Endeksi-2010”, “Alternatif Akdeniz Diyeti (aMED)”, “Sağlıklı Bitki Bazlı Beslenme Endeksi (hPDI)”, “Hipertansiyonu Durdurmak için Beslenme Yaklaşımları” ve “Diyabet Riskini Azaltma Diyeti (DRRD)” gibi yeme alışkanlıkları, ölüm oranlarının azalması ve yaşam süresinin uzaması ile ilişkilendirildi.
Sağlıklı beslenmenin yaşam süresine olumlu etkisinin vurgulandığı araştırmada, bu şekilde beslenmenin erkeklerin 1,9 ila 3 yıl, kadınların 1,5 ila 2,3 yıl daha uzun yaşayabileceği ortaya kondu.
Kanseri 'MAT' edecek buluş İçeriği Görüntüle
Araştırmada, yaşam süresinin erkeklerde en çok DRRD, kadınlarda aMED yeme alışkanlığı ile uzadığı saptanırken, bu sonucun genetik yatkınlıklarla doğru orantılı olduğuna işaret edildi.
Çalışmada elde edilen bulgular, sağlıklı beslenme alışkanlıklarının insanların genetik yapılarından bağımsız olarak yaşam süresini uzatma avantajı sağladığını ortaya koydu.
Araştırma, “Science Advances” dergisinde yayımlandı.
TÜRKİYE
Az önceTÜRKİYE
Az önceTÜRKİYE
Az önceTRAFİK KAZALARI
Az önceTRAFİK KAZALARI
Az önceTÜRKİYE
Az önceTÜRKİYE
Az önce
1
Guterres, Kıbrıs görüşmelerini yeniden başlatmaya 'kararlı'!
1789 kez okundu
2
İran ülkenin güneyinde 10 trilyon fitküp gaz rezervi keşfettiğini duyurdu
1715 kez okundu
3
İnşaat Sektörüne “Özerk Yapı Merkezi” geliyor!
1697 kez okundu
4
Arıklı: Türkiye ile Bağlarımız Her Geçen Gün Güçleniyor
1173 kez okundu
5
HP tasarısının komiteye çekilmesi… Bakan Arıklı: Sağduyu galip geldi
543 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.