Japonya İçişleri ve Haberleşme Bakanlığı’nın onayladığı yeni düzenlemeye göre Kyoto’daki yeni otel vergisi, Mart 2026’dan itibaren geçerli olacak. 2018 yılından beri yürürlükte olan mevcut vergi, şu anda gecelik kişi başı en fazla 274 TL iken, yeni düzenlemeyle bu miktar 2.700 TL’ye kadar çıkacak.
Bu artışla Kyoto, Japonya’nın en yüksek turizm vergisine sahip şehri unvanını da elinde bulunduracak.
Vergi artışı otel fiyatlarına göre kademeli olarak uygulanacak:
Kyoto yönetimi, bu kararın amacını açıkça şöyle belirtti:
“Aşırı turizm nedeniyle ortaya çıkan ekonomik, çevresel ve sosyal maliyetleri artık turistler karşılamalı.”
Şehirde son yıllarda özellikle dar sokaklarda, tapınak çevrelerinde ve popüler alışveriş bölgelerinde yaşanan aşırı kalabalık, yerel halkın tepkisine yol açmıştı.
2024 yılında Japonya genelinde 36.9 milyon uluslararası turist ağırlanarak rekor kırılmıştı.
Kyoto, gelen turistlerin yoğun ilgisini çeken binlerce Budist tapınağı, geleneksel çay evleri ve kiralanabilir kimonolarıyla tanınsa da yerel halk, sürekli artan kalabalıktan son derece şikayetçi. Şehrin ulaşımı sık sık tıkanıyor, tarihi bölgelerde çöpler birikiyor ve kiralar hızla yükseliyor.
Yetkililer, vergi gelirlerinin altyapı güçlendirme, temizlik, çevre koruma ve tarihi alanların bakımında kullanılacağını belirtiyor.
SAĞLIK
16 gün önceTÜRKİYE
16 gün önceTÜRKİYE
16 gün önceGÜNDEM
16 gün önceADLİ OLAYLAR
16 gün önceADLİ OLAYLAR
16 gün önceADLİ OLAYLAR
16 gün önce
1
İran ülkenin güneyinde 10 trilyon fitküp gaz rezervi keşfettiğini duyurdu
2544 kez okundu
2
Son Dakika: Tam 'barış geliyor' derken Trump'tan tehdit! 'Bombardıman uçakları gönderdik'
1323 kez okundu
3
Güneşsiz kalan bu köy güneşi satın aldı
1321 kez okundu
4
ABD'den kritik İran açıklaması: 'Rejimin adamları kaçıyor'
1249 kez okundu
5
Japonya'da aşırı kar yağışı 35 can aldı
1248 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.