DOLAR 46,6230 0.1%
EURO 53,0514 -0.07%
ALTIN 6.024,72-0,07
BITCOIN 2773701-1.72603%
Lefkoşa
°

SABAHA KALAN SÜRE

DXD Global
İLK CEMRE DÜŞTÜ KEŞKE İNSANLARIN BEDENİNE DE DÜŞSE

İLK CEMRE DÜŞTÜ KEŞKE İNSANLARIN BEDENİNE DE DÜŞSE

ABONE OL
Şubat 28, 2025 09:42
İLK CEMRE DÜŞTÜ KEŞKE İNSANLARIN BEDENİNE DE DÜŞSE
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Biliyorsunuz, Baharın müjdeleyicisi olan cemreler, yedişer gün ara ile önce havaya, sonra suya ve en son da toprağa düşmektedir. Bu yılın ilk cemresi 19-20 Şubatta havaya düşmüştür. Sırası ile 26-27 Şubat’ta suya ve 5-6 Mart’ta da toprağa düşecektir. Hepsi tamamlandıktan sonra, doğa yeniden canlanmaya, uyanmaya ve her yer yeşillenmeye başlıyor. Bu doğanın uyanışı, yeniden doğuşu ve kendini yenilemesi olarak da adlandırılır. Keşke insanoğlu da Cemreler gibi kendini belli bir dönemde yenilese, yeniden doğmayı denese ve kendine bir format atmayı becerebilseydi!!!

Doğa ile birlikte uyanışa geçebilse, etrafında olanı biteni görebilse, doğru analiz edebilse ve kendisi için neyin doğru olduğunun muhakemesini yapabilse!!! Ama yok, kafalar ayni, düşünceler ayni, olan biten ayni ve hatta daha kötüye doğru bir yol almaktayız. Aslında, insanlık öldü ya da can çekişiyor demeliyim. Karamsar ya da negatif bir insan değilim. Lakin, etrafımda olanları irdelediğimde, memleketin gerçek yüzü ile yüzleştiğimde, insanlığın başka bir boyuta evrildiğini söyleyebilirim. Bu yüzden ben Cemrelere ayak uydurmayı seviyorum.

Belli aralıklarda kendimi yenilemeyi, ruh detoksu, zihin detoksu yapmayı kendime görev edinmişimdir. Başka türlü detoksla hiç işim olmaz. Zira, hepimiz bir gün dış görünüşümüz ile yaşlanacağız. Ancak, ruhumuz ne kadar diri, zinde ve yaşlanmaktan uzak kalırsa, hastalıklar o kadar bize uzak, yaşlılık da o kadar keyifli geçecektir düşüncesi taşımaktayım. Biliyorum, şimdi bazılarınız bu memlekette yaşlanmamak mümkün mü, dert edinmemek mümkün mü diyeceksiniz. Çok haklısınız. Bir ülkede refah seviyesi ne kadar yüksek olursa, siyaset ne kadar istikrarlı olursa, teknoloji ne kadar gelişmiş olursa, sağlık ne kadar yenilenmiş olursa, ülke ekonomisi ne kadar güçlü olursa, eğitim seviyesi ne kadar ileri olursa, çocukların geleceği ne kadar garanti altında olursa, Adalet-Hak-Hukuk ne kadar sistemli çalışırsa, o ülkenin toplumu da, o kadar mutlu ve huzurlu bireyler olurlar.

Bizde durum bunun tam tersi olduğu için, sistemsizliğin içerisinde, istikrarsız bir siyasetin kucağında, refah seviyesinin giderek düştüğü, sağlığın ve eğitimin ticarete dönüştüğü bir düzenin içerisinde gözümüzü her gün bir yolsuzluğa ve kriminal olaylara açmaktan ne ruh sağlığımız kaldı, ne de akıl sağlığımız. Ancak, ne ülke sorunları biter, ne de bu siyaset döngüsü iyiye yol alır. Bu yüzden önce kendimizi düşünelim, kendimizi sevelim ve her fırsatta kendimizi yenilemeyi görev bilelim.

Memleket hususunda zaten tabiri yerinde ise “atı alan üsküdarı çoktan geçti”. Belki, hiçbir şey için geç değil diyeceksiniz de, 50 yılın kirini ve pasını 3-5 senede temizlemek kolay olmayacaktır. Bu yüzden, ben diyorum ki, Cemreler düşerken havaya, suya ve toprağa, bizler de tabiat ananın uyanışına kulak verip, kendimizi yenileyelim, yeniden doğuşun gayretine girelim. İşte, belki o zaman bazı şeyleri de el birliği ile düzeltme fırsatı doğar ve gayreti olmuş olur.

Hoş geldin Bahar. İnsalığı da uyandırman dileklerimle!!!

Vesselam

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.