DOLAR 46,4984 0.03%
EURO 52,8299 -0.22%
ALTIN 5.967,20-2,86
BITCOIN 2747346-5.32955%
Lefkoşa
°

SABAHA KALAN SÜRE

Taner Ulutaş

Taner Ulutaş

24 Haziran 2026 Çarşamba

Türkiye’nin dev bankası kazaklara satıldı: Müşterilere ne olacak?

Türkiye’nin dev bankası kazaklara satıldı: Müşterilere ne olacak?
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Kazakistan merkezli fintech devi Kaspi.kz, Türkiye’deki Rabobank A.Ş.’nin satın alınması için BDDK’dan onay aldı. Temmuz ayında tamamlanması beklenen işlem, şirketin Hepsiburada yatırımının ardından Türkiye pazarındaki ikinci büyük hamlesi olacak.

Kazakistan merkezli fintech devi Kaspi.kz, Türkiye’deki Rabobank A.Ş.’nin satın alınması için BDDK’dan onay aldı. Temmuz ayında tamamlanması beklenen işlem, şirketin Hepsiburada yatırımının ardından Türkiye pazarındaki ikinci büyük hamlesi olacak.

Türkiye’nin dev bankası kazaklara satıldı: Müşterilere ne olacak? - Resim: 1

Kazakistan merkezli e-ticaret grubu Kaspi.kz, Rabobank AŞ’yi satın almak üzere Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumundan (BDDK) onay aldığını açıkladı.

Türkiye’nin dev bankası kazaklara satıldı: Müşterilere ne olacak? - Resim: 2

Kaspi.kz’den gerçekleştirieln açıklamaya göre, geçen sene Hepsiburada’yı satın alarak Türkiye pazarına giriş yapan şirketin Rabobank AŞ’yi satın alma işleminin, mutat koşulların yerine getirilmesinin ardından temmuzda tamamlanması bekleniyor.

Türkiye’nin dev bankası kazaklara satıldı: Müşterilere ne olacak? - Resim: 3

Satın alma işleminin ardından, müşteriler yatırımlarına ne olacağını merak ederken, banka tarafından yapılan açıklamada, satın alma tamamlandıktan sonra, ödemeler, e-ticaret ve fintek alanlarındaki deneyimlerinin Türkiye’deki müşteri ve satıcıların hizmetine sunmaya devam edeceklerini belirtti.

Türkiye’nin dev bankası kazaklara satıldı: Müşterilere ne olacak? - Resim: 4

Açıklamada görüşlerine yer verilen Kaspi.kz Üst Yöneticisi (CEO), Kurucu Ortağı ve Hepsiburada Yönetim Kurulu Başkanı Mikheil Lomtadze, şunları kaydetti:

Türkiye’nin dev bankası kazaklara satıldı: Müşterilere ne olacak? - Resim: 5

“Türkiye’deki Rabobank Aş satın alımı için BDDK’den onay almaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Bu, Kaspi.kz için önemli bir kilometre taşı olmasının yanı sıra Türkiye’deki gelişme yolculuğumuzda atılmış değerli bir adım.

Bu süreçte gösterdikleri yapıcı tutum için BDDK’ye ve ilgili tüm otoritelere teşekkür ediyoruz. Türkiye, büyük ve dijitalleşen nüfusu, girişimci iş dünyası ve hızla büyüyen dijital ekonomisiyle dünyanın en dinamik ülkelerinden biri.

Türkiye’deki ticaretin geleceğini şekillendiren yerel girişimcilere, finansal kuruluşlara ve iş ortaklarına büyük saygı duyuyoruz.

Türkiye’nin dev bankası kazaklara satıldı: Müşterilere ne olacak? - Resim: 7

Satın alma işleminin tamamlanmasının ardından ödemeler, e-ticaret ve fintek alanlarındaki deneyimimizi Türkiye’deki müşteri ve satıcıların hizmetine sunmak için sabırsızlanıyoruz. Bu yolculuğun henüz başındayız ve önümüzdeki fırsatlar için son derece heyecanlıyız.”

Türkiye’nin dev bankası kazaklara satıldı: Müşterilere ne olacak? - Resim: 8

Rabobank A.Ş., Türkiye’de bireysel bir şube ağı, kredi veya mevduat müşterisi bulunmayan ve yalnızca büyük ölçekli gıda, tarım ve kurumsal işletmelere özel hizmet veren bir bankadır. Sektörel kaynaklara göre bankanın kayıtlı bireysel düzeyde kredi ve mevduat müşterisi yaklaşık 1.400 civarındadır.

Devamını Oku

Gruplarda düğüm çözülüyor! 2026 FIFA Dünya Kupası’nda yarın 6 maç oynanacak! İşte program

Gruplarda düğüm çözülüyor! 2026 FIFA Dünya Kupası’nda yarın 6 maç oynanacak! İşte program
0

BEĞENDİM

ABONE OL

2026 FIFA Dünya Kupası’nda grup maçlarının heyecanı A, C ve E Grubu’nda oynanacak maçlarla sürecek. Alınacak sonuçların ardından son 32 turuna yükselecek takımlar belli olacak

.ABD, Meksika ve Kanada’nın ev sahipliği yaptığı turnuvada heyecan grup maçlarıyla sürecek. C Grubu son maçlarında İskoçya ile Brezilya, Miami Stadı’nda karşılaşırken Fas ile Haiti, Atlanta Stadı’nda oynayacak.

Gruplarda düğüm çözülüyor! 2026 FIFA Dünya Kupası’nda yarın 6 maç oynanacak! İşte program

ABD, Meksika ve Kanada’nın ev sahipliği yaptığı turnuvada heyecan grup maçlarıyla sürecek.  C Grubu son maçlarında İskoçya ile Brezilya, Miami Stadı’nda karşılaşırken Fas ile Haiti, Atlanta Stadı’nda oynayacak.

Turnuvada yarın oynanacak maçların programı şöyle:

 A Grubu:

04.00 Çekya – Meksika (Mexico City Stadı)

04.00 Güney Afrika Cumhuriyeti – Güney Kore (Monterrey Stadı)

C Grubu:

01.00 İskoçya – Brezilya (Miami Stadı)

01.00 Fas – Haiti (Atlanta Stadı)

 E Grubu:

23.00 Curaçao – Fildişi Sahili (Philadelphia Stadı)

23.00 Ekvador – Almanya (New York New Jersey Stadı)

Gruplarda düğüm çözülüyor! 2026 FIFA Dünya Kupası’nda yarın 6 maç oynanacak! İşte program - Resim : 1
Devamını Oku

ABD-İsrail hattında gerilim tırmanıyor: “Koşulsuz itaat etmeyeceğiz” diyerek tehdit etti

ABD-İsrail hattında gerilim tırmanıyor: “Koşulsuz itaat etmeyeceğiz” diyerek tehdit etti
0

BEĞENDİM

ABONE OL

ABD ile İsrail arasındaki gerilim tırmanmaya devam ediyor. Son olarak İsrail Kültür ve Spor Bakanı Zohar ABD’ye tehdit dolu sözlerle yüklendi. Savunma Bakanı Ben-Gvir ise Lübnan’ın güneyinden çekilmeyeceklerinin altını çizerek, Evlerini terk eden Lübnanlıların dönüşüne izin vermeyeceklerini söyledi.

Kaynak: AA

ABD ile İsrail arasındaki gerilim tırmanmaya devam ediyor. Son olarak İsrail Kültür ve Spor Bakanı Zohar ABD’ye tehdit dolu sözlerle yüklendi. Savunma Bakanı Ben-Gvir ise Lübnan’ın güneyinden çekilmeyeceklerinin altını çizerek, Evlerini terk eden Lübnanlıların dönüşüne izin vermeyeceklerini söyledi.

ABD’nin İran ile sağladığı mutabakatta Lübnan’a saldırıların son bulmasının da yer alması İsrail’i oldukça kızdırdı. Tel Aviv yönetimi, Lübnan’da çekilmeyeceklerini her fırsatta dile getirirken üst üste gelen açıklamalar iki ülke arasındaki gerilimi tırmandırıyor.

Son olarak İsrail Kültür ve Spor Bakanı Miki Zohar, ABD’ye tehditte bulundu. Zohar, “ABD, yakın gelecekte kendisini İsrail ile kaçınılmaz bir karşı karşıya gelme ve hesaplaşma rotasında bulacaktır” şeklinde konuştur.

Tel Aviv’de katıldığı etkinlikte konuşan Zohar, ABD ile İran arasındaki mutabakata tepki göstererek şunları söyledi:

“ABD’nin şu anda İran meselesine yönelik tutumu iyi değil. Kiminle muhatap olduklarını tam olarak idrak edemiyorlar. ABD, yakın gelecekte kendisini İsrail ile kaçınılmaz bir karşı karşıya gelme ve hesaplaşma rotasında bulacaktır. Bizim ABD’ye vereceğimiz yanıt koşulsuz bir itaat olmayacaktır.”

İsrail’in kendi güvenlik çıkarlarına göre askeri hamle yapacağını ileri süren Zohar, “Benim görüşüme göre, bir ABD anlaşması nükleer silah sorununu çözmeyecek ve savaş insanların düşündüğünden çok daha hızlı bir şekilde geri dönecek.” görüşünü savundu.

“LÜBNAN’DAN ÇEKİLMEYECEĞİZ”

Öte yandan İsrail Savunma Bakanı Yisrael Katz, İsrail ordusunun Suriye ve Lübnan’ın güneyinde işgal ettiği bölgelerde kalmaya devam edeceğini belirterek, “ABD’nin talebi olsa bile ordu, Lübnan’ın güneyinden çekilmeyecek.” iddiasında bulundu.

İsrail’in güvenlik anlayışının bu olduğunu öne süren Katz, İsrail askerlerinin işgal ettiği bölgelerde kalacağını ve sivillerin dışarıda olacağını savundu.

Son olarak Katz, İsrail işgali nedeniyle evlerini terk etmek zorunda kalan Lübnanlıların evlerine geri dönmeyeceğini ve buna izin vermeyeceklerini iddia etti.

ABD İLE İSRAİL ARASINDAKİ GERİLİM TIRMANIYOR

ABD-İran mutabakatının ardından İsrailli siyasetçilerin Trump’a karşı duydukları hoşnutsuzlukta artış yaşanıyor. Bu konuda yapılan eleştiriler, Trump’la sınırlı kalmayıp Tel Aviv’e karşı sert açıklamalarda bulunan ABD Başkan Yardımcısı JD Vance’a kadar uzanıyor.

İsrail’in aşırı sağcı Ulusal Güvenlik Bakanı Itamar Ben-Gvir, “kesin zafere çok yakın olduklarını” iddia ederek, Başbakan Binyamin Netanyahu’dan, Lübnan’ı da kapsayan ABD-İran mutabakatını reddetmesini istemişti.

Trump, 19 Haziran’da ABD merkezli Axios haber portalına verdiği röportajda, ülkesinin İsrail ile ilişkilerine dair “Trump olmasaydı, İsrail yerle bir olmuştu.” demişti.

Vance da ABD-İran mutabakatına tepki gösteren İsrail hükümeti üyelerini sert bir şekilde eleştirerek, “İsrail’i koruyan silahların üçte ikisinin ABD’de ve Amerikalı vergi mükelleflerinin paralarıyla üretildiğini” ifade etmişti.

Devamını Oku

Ümit Özdağ’a Şeyh Sait davasında hapis cezası

Ümit Özdağ’a Şeyh Sait davasında hapis cezası
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Zafer Partisi lideri Ümit Özdağ’ın Şeyh Sait’e yönelik söylemleri hakkında açılan davada karar çıktı. Özdağ’a verilen hapis cezası para cezasına çevrildi.

Zafer Partisi Genel Başkanı Ümit Özdağ, “vatana ihanet” suçundan idam edilen Şeyh Said’in “hatırasına” hakaret ettiği iddiasıyla yargılandığı davada 87 gün hapis cezasına çarptırıldı. Mahkeme, söz konusu cezayı 8 bin 700 lira adli para cezasına çevirdi.

Davaya katılmak üzere Hınıs’a giden Özdağ, saat 10.30’da hakim karşısına çıktı. Özdağ savunmasında, “Vatan hainine vatan haini demenin hatırasına hakaret olmadığını” ileri sürdü.

Şeyh Said’in 3 yakını tarafından açılan davada kararın açıklanmasının ardından Özdağ, SÖZCÜ’ye değerlendirmelerde bulundu.

Kararın ardından açıklamalarda bulunan Özdağ, mahkemenin kendisine para cezası verdiğini, hükmün açıklanmasının ise ertelendiğini söyledi.

87 günlük cezanın günlük 100 lira üzerinden hesaplandığını belirten Özdağ, cezanın yaklaşık 8 bin 700 lira adli para cezasına çevrildiğini ifade etti.

Özdağ, davadaki temel sorunun verilen cezanın miktarı olmadığını savunarak, “Mahkeme kararı, Şeyh Said’in muteber bir hatırası olduğu kabulüyle bu cezayı verdi. Çünkü başka türlü ceza veremezdi. Oysa Şeyh Said’in muteber bir hatırası yok” dedi.

Şeyh Said’in neden olduğu ölümleri hatırlatan Özdağ, “Şimdi Şeyh Said’in öldürdüğü, şehit ettiği askerlerimizin hatıraları ne olacak? Yarın Öcalan için de akrabaları başvurursa ne olacak?” ifadelerini kullandı.

Kararın hukuki süreçte yeniden değerlendirilmesi için girişimde bulunacaklarını belirten Özdağ, “Durum vahimdir. Bu nedenle konuyu Adalet Bakanlığı’na götürüp kanun yararına bozma talebinde bulunacağız. Ardından dosyanın Yargıtay’a gönderilmesini isteyeceğiz. Adalet Bakanlığı talebimizi kabul ederse Yargıtay dosyayı yeniden değerlendirecek” diye konuştu.

Meselenin bir kişinin başka bir kişiye hakareti olmadığını öne süren Özdağ, konunun siyasi ve tarihi bir boyutu bulunduğunu savundu.

Özdağ, “Melih Gökçek ile Bekir Bozdağ davasında kullanılan bir ifadeyi Yargıtay’ın hakaret olarak değerlendirdiği belirtildi. Ancak burada vatana ihanetten mahkum olmuş bir kişi söz konusu. Üstelik mahkemenin savcısı da kendisini alçak olarak nitelendiriyor. Bu tutanaklarda da yer alıyor” ifadelerini kullandı.

Devamını Oku

Ünlü Türk maden suyu tek tek toplatılıyor: İsviçre’den ‘Tüketmeyin’ çağrısı

Ünlü Türk maden suyu tek tek toplatılıyor: İsviçre’den ‘Tüketmeyin’ çağrısı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İsviçre’nin resmi uyarı sistemi RecallSwiss üzerinden yapılan bir duyuruda bir Türk maden suyu markasında içerdiği yüksek bor miktarı gerekçe gösterilerek geri çağrılmasına karar verildi.

İsviçre’nin resmi uyarı sistemi RecallSwiss üzerinden yapılan bir duyuruyla, LADES GmbH tarafından İsviçre’de dağıtımı yapılan SIRMA Mineralwasser (Sırma Maden Suyu) adlı ürün, içerdiği yüksek bor miktarı gerekçe gösterilerek geri çağrıldı.

112

Ünlü Türk maden suyu tek tek toplatılıyor: İsviçre'den 'Tüketmeyin' çağrısı - Resim: 2

Tüketicilere söz konusu ürünü “kesinlikle içmemeleri” ve satın aldıkları noktalara iade etmeleri yönünde uyarıda bulunuldu.

Ünlü Türk maden suyu tek tek toplatılıyor: İsviçre'den 'Tüketmeyin' çağrısı - Resim: 3

Gıda Bülteni’nde yer alan habere göre; Avrupa Birliği Gıda ve Yem için Hızlı Alarm Sistemi (RASFF) kayıtlarına “kompozisyon” kategorisiyle yansıyan bildirimde, maden suyu üzerinde yapılan ölçümlerde bor seviyesinin sınırların üzerinde olduğu belirtildi.

Ünlü Türk maden suyu tek tek toplatılıyor: İsviçre'den 'Tüketmeyin' çağrısı - Resim: 4

Geri çağırma işlemine tabi tutulan ürünün teknik ve tarih detayları şu şekilde oldu:

Analiz Tarihi: 27 Nisan 2026

Tespit Edilen Bor Miktarı: 5,1 ± 0,51 mg/L

Üretim Tarihi: 2 Eylül 2025

Son Tüketim Tarihi: 26 Kasım 2026

Mevzuat Farklılıkları: Sırma, AB ve Türkiye Standartlarına Uygun

Ünlü Türk maden suyu tek tek toplatılıyor: İsviçre'den 'Tüketmeyin' çağrısı - Resim: 5

İsviçre’nin aldığı bu toplatma kararı, ülkelerin gıda ve içme suyu standartları arasındaki ciddi uyumsuzluğu bir kez daha gözler önüne serdi. Edinilen bilgilere göre, doğrudan İsviçre pazarına ihraç edilmeyen ve Danone bünyesinde üretilen Sırma maden suları, aslında Avrupa Birliği ve Türkiye’nin belirlediği doğal mineralli su kriterlerine tamamen uygun şekilde üretiliyor.

Türkiye’deki mevzuatlarda maden suları için doğrudan bir “bor” limiti bulunmuyor; bunun yerine ölçümler “borat (B₂O₃)” parametresi üzerinden değerlendiriliyor. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) içme sularında bor için 2,4 mg/L kılavuz değerini baz alırken, Avrupa Birliği ve İsviçre gibi ülkeler çok daha düşük referans değerleri uyguluyor. Bu durum, bir ülkede güvenle satılan bir ürünün, diğer bir ülkede mevzuat bariyerine takılarak toplatılmasına yol açabiliyor.

Ünlü Türk maden suyu tek tek toplatılıyor: İsviçre'den 'Tüketmeyin' çağrısı - Resim: 7

Bor; doğada, toprakta, yeraltı sularında ve yediğimiz birçok gıdada kendiliğinden bulunan bir eser elementtir. Ortalama yüzey sularında litrede 0,1 mg bulunurken, bor yataklarının yoğun olduğu bölgelerdeki yeraltı sularında bu miktar 300 mg/L’ye kadar çıkabiliyor.

Ancak son yıllarda Avrupa Gıda Güvenliği Otoritesi (EFSA), DSÖ ve ABD Çevre Koruma Ajansı (EPA) gibi otoriteler yüksek doz bor maruziyetine dikkat çekiyor. Bilimsel çalışmalara göre aşırı bor alımı; erkek üreme sistemi üzerinde olumsuz etkilere, sperm üretiminde azalmaya, fetal gelişim bozukluklarına, doğurganlık kapasitesinde düşüşe neden olabiliyor.

EFSA’nın 2023 yılında güncellediği verilere göre bor için güvenli kabul edilen günlük alım seviyesi yetişkinler için 8 mg/gün, çocuklar için ise yaşa bağlı olarak 2–7 mg/gün aralığında değişiyor.

Almanya Federal Risk Değerlendirme Enstitüsü (BfR), günlük bor limitlerinin sadece su üzerinden hesaplanamayacağına vurgu yapıyor.

Ünlü Türk maden suyu tek tek toplatılıyor: İsviçre'den 'Tüketmeyin' çağrısı - Resim: 11

İnsanların soludukları havadan veya tükettikleri gıdalardan da (örneğin bazı kuruyemişler kilogramda 37 miligrama kadar bor içerebiliyor) bor aldığını belirten enstitü, “Toplam olası alım miktarı dikkate alındığında, güvenli üst limitlerin kolayca aşılabileceğine” dikkat çekiyor.

Ünlü Türk maden suyu tek tek toplatılıyor: İsviçre'den 'Tüketmeyin' çağrısı - Resim: 12

Sırma’nın yaşadığı bu durum, Türkiye’nin önde gelen bir diğer markası olan Beypazarı’nın 2024 yılında İsviçre’de yaşadığı süreci hatırlattı. İsviçre makamları o dönemde de Beypazarı maden sularının belirli bir partisini yüksek bor gerekçesiyle geri çağırmıştı. Şirket, yaptığı açıklamada ürünlerin Türkiye ve AB standartlarına harfiyen uyduğunu, sorunun tamamen İsviçre mevzuatındaki farklılıklardan kaynaklandığını kamuoyuyla paylaşmıştı.

Devamını Oku

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.